fbpx

Pomysły na powrót do szkoły i bezpodręcznikowe lekcje

utworzone przez | Sie 31, 2020 | 0 komentarzy

Stało się! Po zawirowaniach poprzedniego roku szkolnego wracamy do stacjonarnego nauczania (przynajmniej w większości szkół). Dziś ubrani na galowo uczniowie wkroczyli w szkolne mury. A my nauczyciele, z nadzieją w sercach na normalność, przygotowujemy się na nasze jutrzejsze lekcje. W tym artykule zebrałam trochę inspiracji i pomysłów na zajęcia. Mam też dla Ciebie kilka bardzo przydatnych materiałów do pobrania i zaproszenie na rewelacyjne wydarzenie dla wszystkich nauczycieli, dla których dbanie o rozwój zawodowy jest bardzo ważne. Czytaj dalej i zapisuj pomysły.

Hello, hello, czyli przywitajmy i poznajmy się

Realia  rzeczywistości szkolnej nakazują, by na pierwszej lekcji omówić z uczniami przedmiotowe zasady oceniania, zrobić z nich notatki i zebrać podpisy uczniów, potwierdzające, że się z nimi zapoznali i zamierzają stosować. Szczerze namawiam, nie zaczynaj od tego zajęć. Początek lekcji wykorzystaj na powitanie uczniów po naprawdę długiej przerwie (wiem, że nie każdy z nas miał szansę widzieć się z dziećmi online). To szczególnie ważne, jeśli masz nową klasę i nie znasz jeszcze uczniów. Spraw, by lody zostały przełamane i żebyś mogła choć trochę poznać swoich uczniów i co ważne, byś zapamiętała ich imiona. A jeśli i dzieci w klasie się jeszcze nie znają, to jest to naprawdę bardzo ważny dla wszystkich etap.

Zabawy typu icebrakers

Icebreakers to krótkie aktywności, które pozwalają rozładować emocje pierwszej lekcji i nawiązać lepsze relacje w grupie. Dzięki nim łatwiej i szybciej zapamiętasz imiona dzieci, a także zdobędziesz o nich pierwsze informacje. Jeśli takie aktywności przeprowadzisz prawidłowo, to będą one początkiem budowania wartościowych relacji. Pozwól, że podzielę się z Tobą kilkoma sprawdzonymi sposobami na przełamywanie lodów.

Skacz, skacz, skacz.

To zabawa, która poprzez ruch bardzo angażuje dzieci, a Tobie pozwala je lepiej poznać. Potrzebujesz kartek, mazaków i taśmy klejącej. Przygotuj też listę pytań, które chciałabyś dzieciom zadać (np. How old are you? What food do you like? What colour do you like? What animal do you like?)

Na kartkach zamieść odpowiedzi do wymyślonych przez siebie pytań. Możesz je zapisać, narysować, wydrukować. Przyklej taśmą kartki na podłodze. Dzieci ustawiają się w linii. Zadajesz pierwszemu dziecku pytanie What’s your name?. Uczeń odpowiada, następnie Ty wypowiadasz przygotowane pytania, a dziecko wskakuje na odpowiednią odpowiedź (jeśli masz lekcję z klasą pierwszą, to można przypuszczać, że dzieci mogą mieć 6, 7 lub 8 lat. Takie karty przygotuj. Postaraj się do każdego pytania stworzyć nie więcej niż 3-4 odpowiedzi). Po zakończonym skakaniu usiądź z dziećmi w kole i sprawdźcie swoją pamięć. Możesz zadawać pytania: How old is Potruś? What food does Małgosia like? What colour does Zuzia like? What animal does Antek like? Uczniowie usiłują sobie przypomnieć, na jakie odpowiedzi wskakiwali koledzy i koleżanki.

Piłeczkowe pytania i odpowiedzi

Do przeprowadzenia ćwiczenia będziesz potrzebować piłki. Zabawa nadaje się dla uczniów, trochę starszych, którzy potrafią już zadawać najprostsze pytania. Przed startem omów z uczniami, jakich informacji chcieliby się dowiedzieć o kolegach i koleżankach z klasy. Pomóż ułożyć pytania i zapiszcie je na tablicy. Następnie stańcie w kole. Rzuć piłkę do jednego z uczniów i zadaj jedno pytanie z tablicy. Dziecko odpowiada i odrzuca piłkę do kolejnej osoby, zadając przy tym inne pytanie. Ustal ile czasu, chcesz przeznaczyć na tę aktywność i trzymaj się tego, bo uczniowie lubią tę zabawę przeciągać.

Jakim jesteś zwierzątkiem

Ćwiczenie idealne, by zapamiętać imiona swoich nowych uczniów. Zadaniem dzieci jest wymyślenie, jakimi są zwierzątkami. Nazwa zwierzęcia musi się zaczynać na tę samą literę, co imię dziecka. Uczeń wypowiada swoje imię i to jakim jest zwierzakiem, np. Alan- Aligator, powtarzacie do momentu, aż każde dziecko się przedstawi. Staraj się zapamiętywać imiona. W następnej kolejce dzieci mówią już tylko zwierzę, a Twoim zadaniem jest dopowiedzieć imię ucznia.

Pokaż mi, co lubisz

W tej aktywności bawicie się w kalambury. Jej celem jest poznanie lepiej upodobań uczniów. Zadaniem dzieci będzie pokazywanie czegoś, co lubią. Może to być ulubione, jedzenie, sport, czynność. Twoim i pozostałych uczniów zadaniem jest odgadnąć hasło.

W szeregu zbiórka

W tej zabawie zadaniem uczniów jest ustawianie się w szeregu według odpowiedniej kolejności, o której Ty decydujesz. Możesz poprosić, żeby ustawili się według wzrostu od najniższego do najwyższego; daty urodzenia od najmłodszego do najstarszego lub odwrotnie, itp. Możecie się też pobawić w kategorie i uczniowie mogą tworzyć grupy według wspólnych upodobań, np. ulubionego jedzenia, czy koloru.

Celem wszelkich icebreakers jest zapamiętanie imion uczniów, dowiedzenie się o nich czegoś więcej i rozpoczęcie wspólnej pracy od wesołej i luźnej aktywności. Czasem będziesz w stanie przeprowadzić te zabawy w całości w języku angielskim, a czasem będzie się wkradał polski. Ważne, by zacząć budować dobre relacje, które będą procentować w przyszłości. Aktywność typu icebreaker niech trwa nie dłużej niż 15 minut.

Kilka słów o kontrakcie

Kiedy już się poznacie i poczujecie się w swoim towarzystwie swobodniej, przychodzi pora na zawiązanie kontraktu. Kontrakt to coś, co tworzymy razem z uczniami. Zawiera on oczekiwania nauczyciela względem uczniów, ale i dzieci w stosunku do nauczyciela. Ustalamy w nim jakie zachowania nie będą tolerowane, a jakie będą nagradzane.

Kontrakt można stworzyć na różne sposoby. Może mieć „poważny” wygląd i być napisany formalnym językiem. Może również być przedstawiony rysunkowo. Niech uczniowie zdecydują jaka forma im najbardziej odpowiada. Oryginalny kontrakt powieśmy w klasie, zróbmy też jego kopie i niech uczniowie wkleją je do zeszytu. Odwołuj się do kontraktu, ilekroć będzie w klasie sytuacja problemowa, np. zachowanie uczniów będzie odbiegać od takiego, jakie ustaliliście za odpowiednie.

Icebreaker i stworzenie kontraktu zajmie Waszą pierwszą wspólną lekcję. Na kolejnych przychodzi wreszcie pora na nauczanie angielskiego w czystej postaci.

Piosenka jest dobra na wszystko

A szczególnie na miłe rozpoczęcie lekcji. Moją ulubioną piosenką powitalną jest ta od Super Simple Songs

Jest świetna do śpiewania i pokazywania i od razu uczy kilku użytecznych zwrotów. Oto jej tekst i gesty, które wykorzystuję z moimi uczniami.

Hello! Hello! Hello, how are you? (machamy do siebie w geście powitalnym).

Hello! Hello! Hello, how are you? (machamy do siebie w geście powitalnym).

I’m good! (podnosimy kciuki w górę).

I’m great! (podnosimy obie ręce do góry).

I’m wonderful! (podnosimy do góry obie ręce i jednocześnie podskakujemy do góry).

I’m good! (podnosimy kciuki w górę).

I’m great! (podnosimy obie ręce do góry).

I’m wonderful! (podnosimy do góry obie ręce i jednocześnie podskakujemy do góry).

Hello! Hello! Hello, how are you? (machamy do siebie w geście powitalnym).

Hello! Hello! Hello, how are you? (machamy do siebie w geście powitalnym).

I’m tired! (ocieramy pot z czoła).

I’m hungry! (głaszczemy się po brzuszkach).

I’m not so good! (ze smutną miną opuszczamy kciuki w dół).

I’m tired! (ocieramy pot z czoła).

I’m hungry! (głaszczemy się po brzuszkach).

I’m not so good! (ze smutną miną opuszczamy kciuki w dół).

Hello! Hello! Hello, how are you? (machamy do siebie w geście powitalnym).

Hello! Hello! Hello, how are you? (machamy do siebie w geście powitalnym).

Po odśpiewaniu piosenki pytajmy uczniów o samopoczucie. Mogą odpowiadać słowami, których uczą się, śpiewając.

I co dalej?

Przywitaliśmy się z uczniami, zaśpiewaliśmy piosenkę i nawet trochę przy tym potańczyliśmy, zapytaliśmy też uczniów o samopoczucie. Teraz pora na naukę nowych rzeczy. Zapewne przez pierwsze tygodnie nie macie jeszcze podręcznika. To idealny czas, żeby poprowadzić lekcje z użyciem gier, książeczek interaktywnych, czy innych materiałów.

Na początek warto nauczyć uczniów tzw. Classroom langauge, czyli słów i zwrotów, które będą się powtarzały na każdej lekcji. Pozwól, że podzielę się z Tobą listą tych, których ja zawsze uczę na początku.

Zaczynamy zawsze od tych najprostszych, jak:

  • Read.
  • Listen.
  • Write.
  • Draw.
  • Colour.
  • Match.
  • Count.
  • Stick.
  • Cut.
  • Open/Close your book.
  • Open/ Close the door/ window.
  • Sit down.
  • Stand up.
  • Be quiet.
  • Answer the question.
  • Pay attention.
  • Look at the board.
  • Clean the board.
  • Raise your hand.

Następnie przechodzimy do tych, których chcemy, by używali nasi uczniowie:

  • Can I go to the toilet?
  • Can I drink some water?
  • Can you repeat?
  • Can you help me?
  • Can I sit with…?
  • What’s the meaning of…?
  • How do you say… in English?
  • What do we have to do?

Wprowadzenie tych zwrotów zaraz na początku sprawi, że będziemy mogli unikać używania języka polskiego na naszych zajęciach. Świetnym pomysłem będzie poproszenie uczniów o stworzenie plakatów, na których zapiszą i zilustrują classroom language. Takie plakaty powieście w sali, żeby w razie zapomnienia jakiegoś zwrotu uczeń mógł szybko rzucić okiem na ścianę i odświeżyć sobie pamięć.

Kolorowy świat

Jeśli Twoi uczniowie zaznajomieni są już z powyższymi zwrotami to możecie zająć się nauką nowych słówek. Na początek może kolory? Polecam Ci skorzystać z przygotowanych przeze mnie w tym temacie materiałów. 

Wśród nich znajdują się:

  • Flahcards– które składają się z kart obrazkowych i wyrazowych.
  • Gra BINGO– w skład, której wchodzą dwie plansze i zestaw kart do przykrywania haseł.
  • Książeczki interaktywnej, w której na 15 stronach znajdziesz 7 interaktywnych ćwiczeń:
  1. Wprowadzenie nazw kolorów.
  2. Dopasowanie podpisów do kolorowych gwiazdek.
  3. Dopasowanie kolorowych słów do nazw barw.
  4. Dopasowanie wesołych jednorożców do odpowiednich kolorów.
  5. Dopasowanie uśmiechniętych rekinków do właściwego numerka zgodnego z kolorem.
  6. Wybranie odpowiedniej barwy rybek.
  7. Samodzielne podpisanie kolorów kostiumów bohaterów.
  • Workbook z dziewięcioma ćwiczeniami.

A na koniec mój hit!! BOOM CARDS, które pobierzesz całkiem za darmo. Jeśli nie wiesz czym są te karty to obejrzyj mój filmik z instrukcją

Jeszcze więcej na temat BOOM CARDS i ich wykorzystania opowiem podczas konferencji I love Teaching. Przeczytaj artykuł do końca, bo tam zdradzę Ci jak kupić bilet na to wydarzenie 15% taniej.

Kolory, których nauczysz uczniów z moimi materiałami to: red, yellow, green, blue, black, brown, white, pink, purple, orange, grey.

Ach, no i jeszcze piosenka. Tym razem polecam Ci tę od Natural English. Oto jej tekst:

Red, red strawberries

Red apples on the trees

Red hearts and poppies

We love the color red!

Orange, orange oranges

Orange juice and pumpkins

Orange lamp and mandarins

We love the color orange!

Yellow, yellow sunflowers

Yellow sun and yellow cars

Yellow birds and bananas

We love the color yellow!

Green, green Christmas tree

Green plants and green peas

Green fields and broccoli

We love the color green!

Blue, blue blueberry pie

Blue sea, blue sky

Blue eyes and dragonfly

We love the color blue!

Purple, purple lavender

Purple crystal, purple flower

Purple plums and purple house

We love the color purple!

White, white mistletoe

White clouds, white snow

White doves and window

We love the color white!

Gray, gray mountains

Gray fish and fountains

Gray stones and elephants

We love the color gray!

Black, black blackberries

Black cats and black seeds

Black night and black sheep

We love the color black!

Brown, brown teddy bear

Brown dog and brown chair

Brown cow and brown hair

We love the color brown!

Pink, pink flamingos

Pink bike and pink bows

Pink shoes and pink rose

We love the color pink!

Red, orange, yellow, green, Blue, purple, white, grey, Black, brown and pink. We love all the colors!

Przyznaj, że jest naprawdę urocza, a dzięki pięknym obrazom w filmiku uczniowie zapamiętają dużo nowych słówek, nie tylko dotyczących kolorów.

1, 2, 3 liczę ja, liczysz Ty

Idealnym tematem na okres bezpodręcznikowy będą też liczby. Znajdziesz u mnie materiały z podziałem na liczby 1-10 i 11-20.

Z zakresu 1-10 mam dla Ciebie 3 propozycje z potworkami:

  1. dobieranie słówek do liczb ułożonych w kolejności następowania po sobie
  2. dobieranie słówek do liczb ułożonych w różnej kolejności
  3. dopasowanie liczb do słów w kolejności następowania po sobie oraz w rozsypance
  4. dopasowanie liczebnika do ilości potworków
  5. uzupełnianie nazw liczebników brakującymi literkami
  6. dopasowanie właściwej ilości potworków do liczebnika
  7. zaznaczanie właściwego słowa zgodnego z przedstawionym obrazkiem liczebnika
  8. samodzielne podpisywanie liczb markerem do tablicy sucho ścieralnej.

Nie mogło też zabraknąć, moich ostatnio ulubionych, BOOM CARDS, które również mam dla Ciebie całkowicie za darmo TUTAJ.

W temacie liczb 11-20 proponuję Ci dwa produkty:

  1. dobieranie słówek do liczb ułożonych w kolejności następowania po sobie
  2. dobieranie słówek do liczb ułożonyh w różnej kolejności
  3. dopasowanie liczb do słów w kolejności następowania po sobie oraz w rozsypance
  4. układanie nazw liczebników w odpowiedniej kolejności
  5. uzupełnianie nazw liczebników brakującymi literkami
  6. układanie puzzli – łączeni liczb z ich nazwami w języku angielskim
  7. zaznaczanie właściwego słowa zgodnego z przedstawionym obrazkiem liczebnika
  8. samodzielne podpisywanie liczb markerem do tablicy sucho ścieralnej.

Zgadnij, co jeszcze Ci polecę w temacie liczb? Zgadza się! Piosenkę. Znasz tę z kanału Jack Hartmann Kids Music Channel?

Jeśli nie, to koniecznie posłuchaj, a potem włącz swoim uczniom i bawcie się razem w jej rytmie.

Count to 20 and Workout

Let’s Dance, Sing and Count

I love to count, I love to count

Count to 20 and workout

Build up my brain and my body, too

Count to 20 have fun and move

Twist your body side to side

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Step out front and criss-cross

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

I love to count, I love to count

Count to 20 and workout

Build up my brain and my body, too

Count to 20 have fun and move

Clap and stomp left and right

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

Twirl your lasso left and right

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20

I love to count, I love to count

Count to 20 and workout

Build up my brain and my body, too

Count to 20 have fun and move

Jaki dziś dzień

Twoi uczniowie dobrze znają już i kolory i liczby. No to pora na dni tygodnia. Także i w tym temacie mam dla Ciebie prezent, czyli kolejne BOOM CARDS.

W szkolnym plecaku

W szkole codziennie używamy piórnika i przyborów się w nim znajdujących. Nie można nie znać ich w języku angielskim.

Przygotowałam dla Ciebie duży zestaw materiałów, przy użyciu którego Twoi uczniowie przyswoją następujące słownictwo: glue, pencil, rubber, calculator, marker, notebook, pencil case, schoolbag, ruler, sharpener, globe, crayon, scissors, books, computer, tape, stapler.

W skład zestawu wchodzą:

  1. tłumaczenie słów na język polski
  1. podpisywanie obrazków właściwym słówkiem
  2. uzupełnianie słówek o brakujące literki
  3. zakreślanie właściwych słówek, zgodnych z obrazkiem
  4. dopasowanie słówek do właściwych numerków i podpisanie obrazków
  5. łączenie słówek z obrazkami
  6. dopisywanie słówek do numerków i numerowanie obrazków
  7. krzyżówka
  8. wykreślanka
  9. rozszyfrowywanie słówek z rozsypanek literowych
  10. ćwiczenie ” I spy
  1. zapoznanie z nowymi słówkami
  2. dopasowanie obrazków do słówek, następnie słówek do obrazków.
  3. dopasowanie numerków zgodnie z obrazkami.
  4. układanie słówek z rozsypanek literowych.
  5. puzzle – łączymy w pary słówka z obrazkami.
  6. podpisywanie obrazków,
  7. zaznaczanie właściwego słówka przy obrazkach.

Miło mi Cię poznać, czyli ćwiczymy dialogi

Nie wiem, czy już się domyśliłaś, ale zakochana jestem w BOOM CARDS. Przemycałabym je najchętniej w każdym możliwym temacie. Pojawiają się, więc również przy dialogach i tak specjalnie dla Ciebie są w moim sklepie za darmo. Bo nauczyciela 1 września trzeba trochę porozpieszczać.

Być, albo nie być

Wypadałoby, żeby starsi uczniowie, jak najszybciej przypomnieli sobie odmianę czasownika to be. Tak!! Mam do tego darmowe BOOM CARDSA oprócz tego mnóstwo innych, cudownych materiałów. Polecam Ci skorzystać z zestawu, w którym znajdują się:

  • Książeczka interaktywna z dziewięcioma ćwiczeniami. Książeczka podzielona jest na trzy części – formę twierdzącą, przeczącą oraz pytania. Każda z części zaczyna się od karty wprowadzającej daną formę, a następnie trzech ćwiczeń interaktywnych. W pierwszym ćwiczeniu uczniowie dobierają zaimki osobowe do form czasownika to be. W kolejnym ćwiczeniu dopasowują do zaimka osobowego właściwą formę czasownika to be. W ostatnim tworzą pary z zaimków osobowych i form czasownika to be.
  • Workbook Level 1 z dwunastoma utrwalającymi ćwiczeniami. Każda część ćwiczenia rozpoczyna się od odmiany czasownika. Następnie przechodzimy do ćwiczeń utrwalających

A tutaj:

– dopasowanie form czasownika to be do zaimków osobowych

– wybór właściwej formy czasownika to be

– uzupełnianie zdań właściwą formą to be

– układanie zdań z rozsypanek wyrazowych

– samodzielne tworzenie zdań z podanych elementów

  • Workbook Level 2 z dziewiętnastoma ćwiczeniami. Każda część ćwiczenia rozpoczyna się od odmiany czasownika zarówno w formie pełnej jak i skróconej. Następnie przechodzimy do ćwiczeń utrwalających

A tutaj:

– dopasowanie form czasownika to be do zaimków osobowych

– uzupełnianie zdań oraz krótkich czytanek właściwą formą to be

– układanie zdań z rozsypanek wyrazowych

– tworzenie form skróconych

– poprawianie błędnie sformułowanych zdań

– samodzielne tworzenie zdań z podanych elementów

  • Puppy puzzle, czyli zabawne puzzle ze słodkim szczeniaczkiem, które pomogą naszym najmłodszym podopiecznym w zapamiętaniu odmiany czasownika to be w czasie teraźniejszym. Ćwiczymy dzięki nim formę twierdzącą oraz przeczącą czasownika to be.
  • Fill in cards– Ćwiczenia interaktywne, które pomogą Twojemu uczniowi utrwalić odmianę czasownika to be. Uczeń ma za zadanie dopasowanie odpowiedniej formy czasownika to be do zdań tak, aby powstałe zdanie były zgodne z przedstawionym obrazkiem.

A może jeszcze film?

Pierwszy dzień szkoły dla niektórych uczniów bywa stresujący, a dla innych ekscytujący. Obejrzyj z uczniami kreskówkę przygotowaną przez Super Simple, w której rekinek Finny idzie pierwszy raz do szkoły.

Po zapoznaniu się z bajką poproś uczniów o odpowiedzi na pytania:

  1. Was Finny stressed or excited before going to school for the first time? Excited.
  2. What present did Finny get? The launchbox.
  3. Did Finny take his backpack? Yes.
  4. Who did Finny meet at school? Myrtle the turtle.
  5. Were Finny and Myrtle in the same class? Yes.
  6. Was Myrtle excited? No. Nervous.
  7. What was the name of the snail? Shelly.
  8. Who’s name was Oscar? The octopus.
  9. What animal was the teacher? The whale.
  10. What was the teacher’s favourite thing? The telescope.
  11. What did Finny draw? Wonder Shark.
  12. Who wanted to be smarter? Oscar.
  13. What was the first thing animals learn? Counting to ten.
  14. How many arms did starfish have? Five.
  15. Did Finny like school? Yes.

Czas powiedzieć Bye, bye

U mnie koniec lekcji to znów najlepszy moment na wykorzystanie piosenki. Moi uczniowie najchętniej śpiewają właśnie tę:

Bye bye. Goodbye.

Bye, bye, bye, bye.

Goodbye.

I can clap my hands.

I can stomp my feet.

I can clap my hands.

I can stomp my feet.

Bye bye.

Goodbye.

Bye, bye, bye, bye.

Goodbye.

Bye bye.

Goodbye.

Bye, bye, bye, bye.

Goodbye.

GOODBYE!

 

Okres bezpodręcznikowy trwa około 2-3 tygodni, jestem pewna, że z wykorzystaniem moich pomysłów i materiałów ten czas będzie dla Twoich uczniów wartościowy i obfitujący w nową wiedzę poznaną w zabawny i lekki sposób. 

Na koniec chciałabym Cię jeszcze zaprosić na wydarzenie, które odbędzie się online 17 października.

To druga edycja konferencji I love Teaching. W tym roku hasłem przewodnim jest CREATIVE TEACHER. Na tym wydarzeniu i ja poprowadzę prelekcję pod tytułem: TIK w nauczaniu, czyli dlaczego warto znać narzędzie online Boom Cards. Ta konferencja jest dla Ciebie jeśli szukasz wskazówek na kreatywne nauczanie. Więcej na temat szkolenia dowiesz się ze strony: www.iloveteaching.pl. Do 17 września trwa przedsprzedaż biletów i kupisz je taniej, ale… z moim specjalnym kodem zniżkowym Twój udział będzie jeszcze tańszy!!

Przy zakupie koniecznie użyj kodu: CLASSROOM

Kurs tworzenia pomocy na lekcje języka angielskiego

Kurs tworzenia pomocy na lekcje języka angielskiego

Kochani stworzyłam dla Was cykl filmików, w którym będę Wam chciała pokazać jak w prosty sposób stworzyć swoje karty pracy, flashcards, gry itp. pliki. Celem tego kursu jest podzielenie się wiedzą i pomoc osobom, które również chciałyby tworzyć swoje materiały, a nie...

Easter – wielkanocne inspiracje

Moi kochani! Pierwszy, ciepły i słoneczny dzień wiosny już za nami –przed nami wspaniały, świąteczny czas Wielkiejnocy. Z tej okazji przygotowałam dla Was kolejny scenariusz lekcji angielskiego, wykorzystujący ciekawe materiały takie jak: matching cards, flashcards,...

Pomysły na wiosenne lekcje

Pomysły na wiosenne lekcje

Początek kalendarzowej wiosny za kilka dni. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wprowadzić na nasze lekcje trochę wiosennych klimatów już teraz. Jeśli potrzebne Ci są pomysły na lekcje angielskiego dla dzieci właśnie w tej tematyce, to czytaj dalej. Mam ich dla Ciebie...

Dzień babci i dziadka – scenariusz lekcji

Dzień babci i dziadka – scenariusz lekcji

Wielkimi krokami zbliża się dzień babci i dziadka ! Mam dla Was scenariusz lekcji, który zachęci Waszych uczniów do wspólnej nauki i zabawy. Zaczynamy od krótkiej pogadanki. Jeśli przeprowadzasz tą lekcję przed 21-22 stycznia to zapytaj swoich uczniów czy wiedzą jakie...

0 komentarzy

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *