Wielkimi krokami zbliża się dzień babci i dziadka !
Mam dla Was scenariusz lekcji, który zachęci Waszych uczniów do wspólnej nauki i zabawy.
Zaczynamy od krótkiej pogadanki.
Jeśli przeprowadzasz tą lekcję przed 21-22 stycznia to zapytaj swoich uczniów czy wiedzą jakie święto wypada w tych dniach. Jeśli spotykasz się ze swoimi uczniami w tych dniach to zapytaj czy wiedzą jakie jest dziś święto 😉 Myślę, że większość uczniów będzie wiedziała 🙂
Kontynuując pogadankę poproś wybrane osoby, aby powiedziały kilka słów o swoich dziadkach.
W starszych grupach zadawaj pytania:
What does she/he look like ?
What does she/he like ?
Na tablicy możesz przypiąć karty z obrazkami babci i dziadka, a wokół nich zapisywać słówka, które uczniowie będą podawać.
Zapytaj również o to co zazwyczaj robią ze swoimi dziadkami, w jaki sposób spędzają z nimi czas.
W młodszych grupach wprowadź słówka związane z dniem babci i dziadka, a następnie zaproponuj zabawy z flashcards.
Tutaj znajdziesz kilka propozycji.

Tutaj możesz kupić powyższy zestaw flashcards – w zestawi 14 kart obrazkowych + słówka, które uczniowie mogą wpinać na rzepki. Dodatkowo w zestawie otrzymujesz karty w formie elektronicznej na BOOM CARDS wraz z grą ( możesz z nich korzystać na tablicy interaktywnej )

Piosenki, które wprowadzą wesołą atmosferę na zajęciach to z całą pewnością:
W następnym kroku zaproponuj uczniom wykonanie kart pracy:
- All about my grandma
- All about my grandpa
TUTAJ możesz je pobrać za darmo !

W młodszych grupach wykonajcie kartki dla dziadków !
TUTAJ znajdziesz wzory kartek do pobrania !

Na zakończenie ( lub jako przerywnik w trakcie zajęć ) wykorzystaj propozycję Emilie na piosenkę z gestami.
0 komentarzy